Comunicarea unor acte prin mijloace electronice

In data de 24 noiembrie a aparut ordinul 3097 pentru aplicarea unor prevederi ale codului fiscal.

Ordinul mentionat cuprinde:

comunicarea-unor-acte-prin-mijloace-electronice

1. Lista actelor emise de organuele fiscale care pot fi comunicate prin mijloace electronice sau tiparite prin intermediul unui centru de imprimare masiva si care sunt valabile fara semnatura si ștampila.

2. Procedura de comunicare prin mijloace electronice a documentelor de la pct. 1. Cele mai importante aspecte ale acestei proceduri sunt:

       a) Comunicarea se poate face doar cu indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:

              – Organul fiscal local detine un certificat calificat
              – Contribuabilul persoana juridica detine un certificat calificat
              – Contribuabilul se obliga sa trimita un e-mail de confirmare a primirii in maxim 3 zile lucratoare de la primire

       b) Transmiterea documentelor pe cale electronica de catre organul fiscal sa face la solicitarea contribuabilului care trebuie sa isi exprima aceasta optiune printr-o cerere scrisa. Modificarea acestor optiuni se face tot pe baza unei cereri scrise.

       c) In cazul persoanelor juridice, e-mailul de confirmare trebuie sa contina semnatura electronica extinsa bazata pe un certificat calificat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *